Atlassian, Blogg

2022 – vad hände då?

Återblickar ger energi, inspiration och ny kraft

Nytt år, en härlig tid då man genom att ge utrymme för återblickar finner energi, inspiration och kraft inför det nya spännande året. 2022 var annorlunda på många sätt, globala händelser som skapade oro, då kan det kännas fint att vara i ett sammanhang där vi lyfter varandra och hyllar varandras framgångar. Vi delar gärna med oss av hur året såg ut på Stretch Addera.

Året startade från våra hemmakontor för de flesta av oss och teamet växte med flera nya kollegor som vi  fick lära känna och onboarda på distans, med stöd av till exempel Confluence och Slack. Så snart vi fick möjligheten att börja träffas och resa bokade vi såklart in ett pop-up office och fick dessutom både konferens och flera event att se fram emot under året.

Pop-up office och Stretchkonferens

Pop-up office Orust – Äntligen fick vi träffas igen och lyfta blicken och fokusera ytterligare på customer success, happiness in teamwork och vår resa framåt!

Efter vårt pop-up office träffades även flera team på Micro-pops. Micro-pops är för att bygga nätverk, samarbeta och träffa kollegor från andra Stretch-hubbar/kontor. Ofta har man en gemensam kund, workshop eller en gemensam aktivitet med kollegor på den andra hubben.

Stretchkonferens – fantastiska dagar med hela Stretchgruppen på Loka Brunn, följt av en resa som tog oss 80 meter under jorden i äventyrsgruvan i Tuna Hästberg och till sist avslutades konferensen i en egen lägerby på toppen av gruvan med avslutningskonsert och fest. Vi på Stretch Addera letade i våra förråd och tog ut våra gamla studentmössor för ytterligare en festkväll och anlände till årets temafest tillsammans sjungande på ett lastbilsflak!

Besök hos Atlassian i Amsterdam

Under året har vi flera gånger fått möjligheten att besöka Atlassian i Amsterdam.

Vi utbytte erfarenheter om den nordiska marknaden, erbjudanden inom Atlassian Cloud och ITSM/ESM, hur vi tillsammans som ETT team kan bidra till våra kunders resultat.

Personliga möten ger energi, våra möten med Atlassian har fyllt på med nya idéer och nya möjligheter för att förenkla för våra kunder under 2023.

ITSMf konferens i Oslo

ITSMf konferensen Oslo bjöd på många givande möten med några av de bästa inom ITSM-området. Besökarna i vårt bås testade lyckan genom att snurra på lyckohjulet och vann priser men fick även ta del av den senaste ITSM Gartner rapporten, där Jira Service Management utsetts till en ledare inom ITSM. Besökarna delade gärna med sig av sina tankar om “Happiness in service management”, där bra flyt var ett vinnande koncept.

Happiness in Teamwork – Oslo

Psykologisk trygghet – inte något som bara gäller på arbetstid.

I oktobermörkret öppnade vi upp vårt Oslokontor och fick besök av ett 60-tal gäster på ett event med temat ”Happiness in Teamwork”.  En av våra Stretchkunder delade med sig av hur säkerhet på arbetsplatsen leder till glädje, nya bekantskaper och skapar utrymme för innovation.  Ett annat uppskattat föredrag framfördes av Röda Korset, ”Nettverk etter soning”. De berättade om sitt viktiga arbete med att inkludera de som avtjänat straff i samhället och om hur tryggheten i att någon tror på dig är mycket betydelsefull.

Ett av våra värdeord på Stretch är omtanke, och är det något vi tog med oss ​​från kvällen var det att visa hänsyn till din omgivning, oavsett om det är en kollega eller främling du möter.

Atlassians High Velocity ITSM – London

I december fick vi en tidig julklapp när ett Stretchteam tillsammans med några av våra kunder besökte London för ett av årets bästa event – High Velocity ITSM. Eventet blev en kick-start för vår mission att eliminera ”Bad Service Management” och fokusera på ”Happiness in Service Management”, mer om det kommer under 2023. Följ oss även på LinkedIn för att följa med på det senaste.

Nya kollegor och fokus Cloud

Under året har vi även fått 16 nya fantastiska kollegor, på över 6 olika orter i två olika länder! Välkommen till våra nya stjärnor Alexander, Henrik, Line, Christoffer, Rasmus, Gustav, Clara, Philip, Anton, Chanon, Katarina, Matias, Thomas, Linda, Jonas och Love. Teamen har även fyllt på med massa nya certifieringar med fokus på Cloud, ITIL och SAFe. Stretch Addera är Skandinaviens 100% fokuserade Atlassian platinum partner med flest certifierade konsulter som utgår från våra kontor i Norge, Danmark och Sverige. Häftigt tycker vi!

Stort tack till alla våra fantastiska kunder

Kundens framgång är vår framgång, vi har förmånen att samarbeta med några av världens bästa företag!

Under året har vi tillsammans flyttat stora komplexa Data Center-instanser till Atlassians Enterprise Cloud, lyft serverinstanser till Cloud eller Data Center utifrån kundens unika behov. Vi har implementerat B2B, ESM- och ITSM-lösningar med smart automation och asset management. Genom Stretch serviceavtal har vi bidragit till förenklad självservice, automatisering, nya användningsområden och ökat samarbete mellan team i olika delar av kundens organisation. Kreativiteten som våra kunders team visar varje dag ger oss ständigt ny energi. Inför 2023 ser vi en ökad efterfrågan av Jira Service Management-lösningar, fler som har möjlighet att lyfta sin instans till Cloud och nya team som upptäcker hur smidigt det är att samarbeta i Jira och Confluence.

Stretch Adderas fokusområden 2023 kommer vara Atlassian Cloud, Jira Service Management och smarta skalbara samarbetslösningar i Atlassianplattformen.

Har du ett nyårslöfte att ge dig själv mer glädje under 2023? Ta chansen att bli en del av vårt starka växande team!

Dela inlägget