Ert ansikte utåt
Kundservice med Jira Service Management
Era kunder får också tillgång till en kundportal där de kan leta upp information från en kunskapsbank, skapa upp ärenden med ärendespecifika formulär samt följa upp pågående ärenden. Dina agenter skapar guider och artiklar utifrån bra svar i ärenden. Artikeln kan sedan användas för att svara nästa kund och du får en levande kunskapsbank! Portalen är ert ansikte utåt, ni kan upprätthålla struktur och stabilitet över tid.
Funktioner i Jira Service Management
- Underlätta arbetet genom att tydliggöra vem som ska göra vad och när med köer.
- Säkerställ att ärenden hanteras i tid med hjälp av SLA:er.
- Effektivisera arbetet automatisering och påminnelser
- Ge slutanvändarna möjlighet att hitta svar på sina egna frågor, skapa och följa sina ärenden via kundportalen
- Integrationen med Jira Software gör det enkelt att skicka ärendet till utvecklingsbackloggen och service management-agenten får automatiskt statusuppdateringar från utvecklingsuppgiften.
- Integrationer med Opsgenie, Slack och Statuspage – lyfter er incident management process till nya nivåer