Varje migrering är unik och teamets tidigare erfarenhet gör det enklare och tryggare att flytta till Cloud. Migrationsprojektet börjar med ett möte där vårt migrationsteam analyserar er nya miljö, versioner, app/add:ons, integrationer och AD kopplingar.
Efter mötet återkopplar Stretch med estimat för migrationsprojektet och tillsammans sätter vi en tidplan som passar er verksamhet bäst. Det stora intresset för flytt till molnet gör att det kan det uppstå ledtider, Stretch hjälper er att driva projektet med kontakter med Atlassian och Marketplace app-utvecklare.
Vårt licensteam ger även råd kring cloudlicenser och vi hjälper er till rätt nivåer av licenser som kan faktureras i SEK års- eller månadsvis.
Tydlig fokus på molnet
Atlassian har alternativ även för er som inte kan flytta till Atlassian Cloud – läs mer om hur vi hjälper er till Atlassian Data Center. Atlassians on-prem blir den skalbara Data Center lösningen och här kommer även bla Advanced Roadmaps ingå för Jira Software, Insight för Jira Service Management samt Team Calendar för Confluence. Stretch har stor erfarenhet av skalbara datacenter instanser i t.ex. AWS och Azure, Stretch team förvaltar och utvecklar flertalet Atlassian data center instanser med över 20 000 användare.
De allra flesta av våra cloudmigrerings kunder följer upp med ett serviceavtal för att säkra en stabil start, konfiguration av certifierade specialister och en långsiktig ändamålsenlig förvaltning med Stretch Adderas serviceavtal för Atlassian Cloud.
Atlassian har ett tydligt fokus på molnet, nya serverlicenser är inte tillgänglig för köp efter den 2 februari 2021. För att er förflyttning från server till Cloud alternativt Data Center ska ske så smidigt och ostressat som möjligt finns server alternativet kvar under 3 år from 2 februari 2021 med support för kunder med aktiv licens.