Jira Software + Jira Service Management ger alla team tillgång till Insight
I februari 2021 inkluderades Atlassians fristående app Insight för CMDB/Asset-hantering i Jira Service Management licensen. Användare av Jira Software kan fortfarande använda appen som vi tidigare beskrivit i bloggen: Kommer Insight fungera för Jira Software?
Nu släpper Atlassian en ny LTS release Jira Software 8.20, och om ni inte har Jira Service Management installerad kan ni inte uppgradera över version 8.14 och fortsätta använda Insight som en fristående app.
Vad ni kan göra, för fortsatt stöd för asset-hantering/CMDB i er Jira instans, är att lägga till Jira Service Management i er Atlassian-portfölj. Då kan era team även få nytta av alla funktioner som kommer med Jira Service Management – Det stärker även era teams förmåga att:
Samarbeta på en gemensam plattform
Koppla samman era utvecklings- och förvaltningsteam på en öppen, stabil samarbetsplattform som skapar ökad transparens, synlighet och flexibilitet att arbeta tillsammans.
Innovation och snabb leverans av värde
Ge styrkan till alla team i företaget att agera som ett service team utan den kostnad och komplexitet som traditionella ITSM-verktyg innebär.
Möjlighet att skala upp service
Möjlighet att utöka antal agenter, anpassa köer, automatisera flöden och inbyggt stöd för change processer leder till att ändringar kan driftsättas tryggt och smidigt.
Jira Service Management behöver inte vara på samma användarantal som er Jira Software licens, ni kan starta med 50 agenter och ge hela er Jira Software användarbas access till Insight.
Nyfiken på Jira Service Management eller hur ni kan fortsätta använda Insight i era Jira Software projekt – kontakta oss så kan vi hjälpa till med rådgivning och licenser.