Opsgenie

Opsgenie – Framtidens incidenthantering

Agera innan din kund påverkas.

Opsgenie är ett Atlassianverktyg som hanterar såväl dina systemlarm och alerts som dina beredskapsscheman och eskaleringsprocedurer. Opsgenie används av DevOps-team för att snabbt lösa incidenter och hålla kundens nöjdhetsindex på hög nivå.

Framtidens incidenthantering

Opsgenie hanterar incidenten från start till mål

Opsgenie blir en integrerad del av de verktyg som dina Team använder i sitt dagliga arbete, t.ex med Jira Service Management, telefon och chatintegration. Det finns över 200 integrationer till dina monitoreringsverktyg vilket gör det enkelt att koppla samman larmen och säkerställa att de hanteras av rätt team. Notifikationerna kan generera telefonsamtal, sms, app-notifiering, mail baserat på incidentens prioritet.

Opsgenie hanterar incidenten från start till mål och säkerställer att ärenden rapporteras in, eskaleras och hanteras enligt önskade rutiner. Teamet strävar efter förbättringar och postmortems i Confluence ger ofta nya aktiviteter i Jira Backloggen. Under pågående incident är Opsgenie tillsammans med Statuspage ett effektivt verktyg för att tydliggöra och informera kunden att incidenten hanteras.

Stretch Adderas Opsgeniespecialister hjälper er igång!

Vårt team hjälper er igång med Opsgenie, vi kan börja med en proof of concept och guida er till en optimerad ITSM lösning med Opsgenie och Jira Service Management. Vi guidar er till val av Opsgenie plan och vilka licenser ni behöver.

Kontakta oss nedan och kom igång med Opsgenie redan idag!