Atlassian, Nyheter

Atlassian lanserar Service Collection – AI formar framtiden inom service management

Atlassian Service Collection

Atlassian samlar nu sina mest kraftfulla verktyg för service management i en gemensam, AI-driven lösning:Jira Service Management, Customer Service Management, Rovo och Assets. Från och med 7 oktober 2025 ger Atlassian Service Collection organisationer möjlighet att leverera snabbare, mer sammanhängande och förutsägbar service – för både kunder och medarbetare.

Customer Service Management (CSM)

En helt ny app för kundsupport som knyter ihop service och affärssida.Med AI-drivna funktioner förbättras kundupplevelser och kundinsikter integreras direkt i produkt- och tjänsteutvecklingen.

Rovo – AI i centrum för servicearbete

Rovo automatiserar triagering, lösningar och insiktsbyggande – frigör tid, ökar kvaliteten och hjälper team att lösa ärenden snabbare.

Assets – skapar mer värde i ert system of work

Assets blir nu en plattformsapp som stärker samarbetet mellan business-, utvecklings- och serviceteam.Genom att koppla samman information i hela organisationens arbetsflöden möjliggörs bättre beslut, snabbare agerande och större genomslag.

Stretch Addera & Communardo på plats i Barcelona

Vi är på plats under Atlassian Team’25, där Service Collection lanseras officiellt.Som Atlassian Platinum Solution Partner inom Communardo-gruppen hjälper vi organisationer att förstå vad lanseringen innebär för deras miljö – och hur man kan dra nytta av de nya AI-drivna möjligheterna.

Vill du veta mer eller boka ett möte med vårt team? Hör av dig!

Dela inlägget